V hlavní soutěži vás letos čeká 10 úžasných snímků z celého světa. Tradičně pak zavzpomínáme na filmové klasiky v retrospektivní sekci a navrch pro vás máme novinku! Po pěti letech opět uvedeme speciální sekci Fokus: Rodina, která skrze nesoutěžní snímky prozkoumává koncept rodiny, příbuzenských vztahů a rodičovství. Také už se nemůžete dočkat?


Hlavní soutěž celovečerních filmů

Festival zahájí coming-of-age drama L'Animale rakouské režisérky Kathariny Mückstein, který byl nominován na cenu Teddy Award na letošním Berlinale. Dalším snímkem úspěšným na zahraničních festivalech je belgické drama Dívka o dospívající trans dívce, která chce být baletkou. Hrdinky filmů Nina polské režisérky Olgy Chajdas nebo Nůž v srdci pak chtějí získat ženu svého srdce.

Do světa mužských erotických fantazií nás zavede snímek Pohledy z Londýna o mladém muži, který se stane členem speciální eskortní skupiny vynikající ve znalosti klasického umění. Svět mužské prostituce zobrazuje také francouzské drama Zatoulaný, které bylo uvedeno v Týdnu kritiky v Cannes. Své tělo, v tomto případě přes webkameru, prodává i NeonBoy v sociálně-kritickém dramatu z Brazílie, které získalo prestižní cenu Teddy Award.

Úvodní hlavní soutěž

Americkou tvorbu reprezentuje poetická adaptace románu Jsme zvířaty nebo indie komedie Převýchova Cameron Post s Chloë Grace Moretz v hlavní roli. Asijskou kinematografii letos zastupuje thajský snímek Květy na rozloučenou, který je kontemplativní esejí nad hodnotami lidského života, lásky a odpuštění.


Retrospektiva

I tento rok bude součástí festivalu retrospektivní sekce. V ní mohou divačky a diváci zhlédnout kultovní snímek Růžový Narcis, který nás zavede do bujné fantazie mladého prostituta; stylizovaný Pohřební průvod růží z Japonska nebo  švédsko-dánskou romantickou klasiku Láska je láska.

Funeral Parade of Roses min


Fokus: Rodina

Koncept rodiny je mnoho let problematizován a zpochybňován. Je pojem tradiční rodiny zastaralý a heteronormativní? Nebo se naopak jedná o ideál, kterého je potřeba dosáhnout? Ve speciální sekci prozkoumáme téma rodiny, neboť právě queer kinematografie ráda vypráví příběhy, které nám pomáhají kriticky přehodnotit zažité představy.

Snímky Na jedné lodi o lesbickém páru koketujícím s myšlenkou pořídit si miminko, Dítě jako každé jiné o rodičích a jejich trans dítěti nebo Peklíčko prozkoumají různé podoby queer rodin a komunit, které občas mohou jako rodina fungovat.

Anchor and Hope

FaLang translation system by Faboba